M'intolero


A l'IEC, departament d'últimes novetats, secció de verbs conjugats: els faig arribar l'encunya d'intolerar, un v. tr. temp. alt. [verb transitiu i de temporada alta] que, a casa, de tota la vida l'hem conjugat entre principis de juny i finals d'agost, això sí: només en 1a pers. del sing., i per contrarestar la indignació provocada per converses de diminutisme estiuenc de grau irritable. Per ex.: M'intolero quan algú se'n va a la platjeta, estira la panxeta al solet, fa una capbussadeta a l'aigüeta i m'ho rega tot amb una cerveseta ben fresqueta, etceterètera.

13 comentaris:

  1. Potser intoleràncieta a la genteta que fa diminutiuets insoportables que toquen les peretes...? :) T'entenc perfectament.

    ResponElimina
  2. Així doncs, vós no devíeu veure la sèrie de dibuixos animats "Los diminutos". Amb lo graciosets que eren!

    ResponElimina
  3. Per això acostumo a anar a la platjota a fer la cervesota, mirar les mamellotes i si puc a la nit fotre-li un clauàs a la parenta!

    ResponElimina
  4. Però la intolerancia no acostuma a ser a la lactosa? ah... a les cremetes solars ... clar

    ResponElimina
  5. .. si.. insuportable els diminutius...

    La RaTa Miquey

    (... que vols que li digui... ara que m'havia acostumat a això de RaTeta...)

    ResponElimina
  6. Una besadeta, Sr. Tinc :) (només per emprenyar)

    ResponElimina
  7. Jo crec que vostè li té mania al Flanders dels Simpson, i que fins ara a l'istiu no li surten les ronxes, com quan portes massa estona al sol. Llenci tots els diminutius al vàter, jo també n'estic fins al capdamunt, sobretot quan em diuen "una miqueta de no res" (????):)

    ResponElimina
  8. Srta. Joanaina: justa!
    Sr. Porquet: no!
    Sr. Alyebard: dels meus!
    Srta. Tiquismiquis: bona!
    Srta. Miquey: però no anava per vostè, la mala idea :-)
    Srta. Vida: he, he, he...
    Srta. Cantireta: :-)
    Srta Camaleó: vol tocar-me el voraviuet, eh?

    ResponElimina
  9. Aiii...però és que l'estiu s'ho presta molt a dir diminutius!! Però realment sí, es fan servir amb excés fan rabieta!!! :)

    ResponElimina
  10. Tant parlar de cerves(et)a me n'han vingut ganes d'una. Però Sr. Tinc no es preocupe que jo me les prenc grans.

    ResponElimina
  11. Srta. Barcelona m'enamora: benvinguda al blog :-9
    Sr. Jpmerch: de gerra grossa amb doble fons, sí senyor!

    ResponElimina
  12. Gràcies Sr. Tinc! Ja t'havia llegit algunes entrades però encara no m'havia vist amb cor de comentar. Per aquí tots sou molt macos! Apa, ja em "cauré" (broma massa fàcil, en sóc conscient!) per aquest raconet ben sovint! :)

    ResponElimina