Pels meus decrets


Ara que encara l'estiu no ens escolta, pels meus decrets esborraria l'agost del calendari gregorià i, en el seu lloc, hi col·locaria dues alternatives temporals, votació a mà alçada: 1a) Duplicar els juliols, augmentant-ne el nombre d'hores i dies, però mantenint els m2 estiuencs perquè la fauna xancletil pugui estirar les tovalloles, cames i la calor, moderada sí o sí; o 2a) Tombar envans, parets i fals sostres del setembre, i ampliar l'època dels bolets fins a instal·lar-hi 30 dies més de fulles caducifòlies o, si el pressupost no ensenya les dents, habilitar l'espai suficient per un generós tall de clima londinenc.

17 comentaris:

  1. Opció 2 sense cap tipus de dubte. Allargar totes les coses bones del setembre fins l'eternitat... La Mercè, tornar a l'escola, aprofitar els darrers dies a la platja, acomiadar aquells que se'n tornen a casa seva (per fi), les cervesetes amb la fresqueta de les 8 de la tarda... Sí, setembre mola.

    ResponElimina
  2. Jo vot per estirar el setembre, que fa més fresqueta i s'ensuma la tardor.

    ResponElimina
  3. Bona tarda Sr. Tinc, des que es van acabar les pluges i el cel gris de fa quatre dies que ho dic; vull que arribi JA la tardor. És vinculant aquesta votació, ho dic perquè ,tres de tres, de moments volem la segona opció. .D

    ResponElimina
  4. Jo proposaria una tercera opció, que és duplicar les vesprades dels diumenges, per a tenir dues oportunitats de intentar passar una sobretaula dominical sense fotre-li-la a ningú pensant en el dilluns. Com que encara ens sobrarien alguns dies, els podríem emprar en fer-nos una analítica completa, només per quedar-nos més tranquils.

    ResponElimina
  5. Opció 2, si us plau, opció 2 ja! A mi se me n'acudeixen de més radicals, de l'estil que diu en Vinz, però amb que la tardor comenci un mes abans ja seria un gran guany. Em queixaré igual de juny i juliol, però almenys ens estalviem molt patiment, tu.

    ResponElimina
  6. Srs/Srtes. Tothom: aplaudeixo la unanimitat a l'hora de fulminar l'agost i tot allò que implica. La veritat, quan teclejava el post, no les tenia totes: anar en contra l'estiu és políticament incorrecte, però comprovo -content- que les altes temperatures i l'abús indiscriminat dels diminutius platjils (la cerveseta, la caloreta, les terrassetes, etc.) provoquen en aquest cantó de la blogosfera nàusees i rebuig moral. Un cop més, em trec el barret davant la qualitat i intel·ligència de lectors que té el Sr. Tinc!

    ResponElimina
  7. Ups, he fet tard!
    Però ho dic de tota manera: opció 2 (avui he patit un matí de calor estiuenca i ja n'he quedat farta, i això que era el primer!)

    ResponElimina
  8. Jo posaria dies d'agost i nits de setembre. Que hi ha pressupost per això?

    ResponElimina
  9. Jo opto pel setembre, que al juliol ni dona ni cargol...

    ResponElimina
  10. A l'Urgell, cantonada Segarra, les nits de l'agost no són de platja ( la sorra és dels patis d'escola ) i les terrasses estan regulades per la son dels que les habiten. Ah, i la marinada ajuda una mica a dormir...

    ResponElimina
  11. Srta. Xicarandana: a can Tinc mai no es fa tard... :-)
    Srta. Marta: aquest pressupost se m'escapa: jo és que l'agost, ni en pintura :-)
    Sr. Alyebard: :-)
    Srta. Cantireta: és que jugueu amb avantatge. Ja m'agradaria conèixer aquesta tal Marinada per poder dormir més fresc ;-)

    ResponElimina
  12. Trio una tercera, que no faci fredd ni calor ...

    ResponElimina
  13. Srta. Tiquismiquis: s'admet a tràmit!

    ResponElimina
  14. I se senten les orenetes, i els mussols, i els grills... I no tenim contaminació lumínica!!

    ResponElimina
  15. Srta. Cantireta: i jo tinc enveja, i ira, i ganes de venir... :-)

    ResponElimina